Digital room correction

Ce este un Digital Room Correction?
Este o metoda prin care se corecteaza raspunsul camerei pornind de la masurarea acustica a camerei de auditie.
De ce avem nevoie de aceasta metoda?
Marea majoritatea locuiesc in camere normale, care nu au fost construite special pentru auditii. Daca ne dorim sa ascultam sistemul audio la potentialul sau maxim, fara sa fie influentat de camera, atunci trebuie sa lucram la acustica camerei. Exista doua variante: Digital Room Correction sau aplicarea de materiale acustice pe peretii camerei. Varianta D.R.C. este recomandata celor care doresc sa isi pastreze camera normala, fara sa o umple cu materiale acustice pe pereti. Audiophile Store ofera consiliere pentru doua variante D.R.C.
1. Folosirea unei surse digitale care are in componenta un soft D.R.C dedicat.
2. Folosirea unui minipc ca transport digital pentru DAC in care este implementat un soft D.R.C.

Daca doriti informatii detaliate sunati la numarul de telefon 0769601111 sau scrieti-ne pe adresa de email contact@audiophile-store.ro


Iata care sunt probleme acustice ale unei camere.

Modul camerei aflat intre 20 Hz – 100 Hz
In aceasta regiune raspunsul in frecventa arata in cele mai multe cazuri ca niste valuri separate, cu inaltimi si adancimi de peste 10 DB. Raspunsul este dominat de modurile camerei. Aceste moduri sunt distantate si nu intercationeaza. De exemplu, ar putea exista moduri ale camerei la 34 Hz, 47 Hz, 65 Hz. Fiecare dintre acestea este suficient de departe de urmatorul mode incat sa apara o scadere vizibila in raspuns. Modurile din aceasta regiune sunt cel mai puternice dintre toate modurile de camera, fiind principalele moduri axiale si tangentiale.
Aceasta zona este greu de imbunatatit prin tratament acustic, deoarece lungimile de unda ale sunetului sunt foarte lungi. Majoritatea bass trap-urile comerciale sunt ineficiente sub 100 Hz. 
Modul camerei aflat intre 100 Hz – 400 Hz
Aceasta regiune este inca dominata de rezonantele incaperii, dar modurile frecventelor individuale sunt apropiate  si pot interactiona. In general, aceste probleme sunt mai usor de rezolvat prin aplicarea de materiale acustice.
Modul camerei ‘in afara axei boxelor’, aflat intre 400 Hz – 20 Khz
In teorie, in aceasta regiune raspunsul in frecventa referitor la pozitia de ascultare este dominat de raspunsul de pe axa difuzorului. In realitate acest lucru se intampla doar in studiourile de inregistrare sau situatii in care pozitia de ascultare este apropiata de boxe. Problema aceasta poate fi rezolvata prin plasarea de tratamente acustice la punctele de reflectie de pe pereti, podea sau tavan. Este important sa se asigure un echilibrul spectral intre sunetele reflectate si sunetul direct.
Exista si alte probleme ale camerei  (distorsiuni acustice). Acestea pot aparea la orice frecventa. Interferenta in apropierea difuzorului, este o anulare sau adaugare  SPL bazata pe faze. Acestea apar in general in regiunea cuprinsa intre 50Hz și 200Hz. Anularea este o interferenta la limita difuzorului. Este cauzata de interactiunea distructiva  a undei sonore directe de la difuzor si a undei sonore reflectate, indirecte dintr-o zona aflata in apropiere. Daca diferenta dintre lungimea de unda directa si indirecta este egala cu jumatate de lungime de unda, atunci cele doua unde sonore se vor combina distructiv si va aparea o crestatura in raspunsul de frecventa. Adaugarea este o actiune de compunere, de amplificare a undei sonore.